Monday, November 21, 2011

Sepuluh.

Waktu itu aku dan [K] masih berkawan, kononnya aku 'adik' kepada [K], dan [K] pula 'akak' kepada aku. Ya aku tau, [K] jauh lebih muda daripada aku tapi aku rasa lebih mesra melabelkan diri aku sebagai 'adik'. Maksud aku, dengan perangai aku yang seperti ini, sudah tentu [K] akan kelihatan lebih 'akak' daripada aku yang tak lah seberapa muda ini. Tapi perihal 'adik' dan 'akak' lain kali nanti baru aku ceritakan.

Kali ini aku teringat satu ketika, sedikit masa dahulu, di waktu itu. Waktu itu [K] tidak gembira, memang sejak dahulu aku akan dapat rasakan ketika-ketika yang [K] tidak gembira, dan sebagai 'adik' yang baik dan penyayang, aku sentiasa akan ada di situ, untuk dia.

Waktu itu aku katakan kepada [K], dia salah seorang budak perempuan yang paling hebat yang pernah aku kenal. Aku berikan sepuluh (10) sebab mengapa seorang budak perempuan yang hebat seperti dia tidak perlu bersedih, walau dalam apa jua keadaan. 

Aku berikan sebab-sebab ini:-

1. U r so so so young
2. U r undoubtedly intelligent
3. U r one cute girl
4. U got style
5. U study in aussie
6. U will be a bright chemical engineer shortly
7. U got a lovely family
8. U have the coolest mother
9. Ur new haircut is dem fine :D
10. And U have one awesome and cool adik <--- that's me :P

Jadi, aku kira sudah tentu sebab yang ke-sepuluh tidak lagi relevan memandangkan sekarang ini aku bukan lagi 'adik' [K]. 

Kami jauh lebih istimewa daripada hanya 'adik' dan 'akak'.